آشنایی با emc - تشخیص مسیرهای جریان - اندازه گیری اندوکتانس خازن دکوپلینگ - آشنایی و نحوه ی توسعه ی emc - مقاله طراحی PCB با منطبق با تکنولوژی EMC - محافظت از سیستم های الکتریکی - طراحی خطوط باس

مقاله emc | اندازه گیری اندوکتانس خازن دکوپلینگ

مقاله emc | اندازه گیری اندوکتانس خازن دکوپلینگ اندوکتانس خازن دکوپلینگ آنچه در بسیاری از مباحث تحلیل مدارات

مقاله emc | اندازه گیری اندوکتانس خازن دکوپلینگ

اندوکتانس خازن دکوپلینگ آنچه در بسیاری از مباحث تحلیل مدارات RF به عنوان اندوکتانس سری معادل یک خازن تلقی می گردد در حقیقت میزان اندوکتانس یک حلقه جریان است که از یک ترمینال مدار وارد شده و از سمت دیگر آن خارج می گردد. همچنین برای برخی از انواع خاص خازنها، دقیق تر آن است که این اندوکتانس، اندوکتانس اتصال نامیده شود. از طریق تخمین اندوکتانس اتصال ، پهنای باند موثر یک روش کوپلینگ قابل تعیین خواهد بود . مقاله پیش رو یکی از روشهایی که طی آن اندوکتانس اتصال انواع مختلفی از خازنهای دکوپلینگ قابل تخمین زدن می باشد را تشریح می نماید .

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

 

برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید : دانلود

 


جهت دیدن دیگر مقالات و آموزش ها به بخش دانلود مقالات emc و آموزش ها در لینک زیر مراجعه نمایید:

 

اساس کار این مقاومت یا مخالفت با تغییر جریان، در قانون لنز نهفته است. به عبارت دیگر با تغییر جریان در سلف، میدان مغناطیسی به گونه‌ای در آن القا می‌شود که با تغییر جریان مخالفت کند. واحد اندازه‌گیری اندوکتانس، وبر بر آمپر (1H=1Wb/A) بوده که به افتخار «جوزف هانری» (Joseph Henry)، هانری (H) نامگذاری شده است. لازم به ذکر است که وبر (Weber) واحد سنجش شار مغناطیسی است.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با زبانی ساده به محاسبه اندوکتانس سلف یا سیم پیچ از طریق ۳ روش بپردازیم. عموماً محاسبه مقدار اندوکتانس با استفاده از مولد‌های فرکانس (Frequency Generator)، اسیلوسکوپ (Oscilloscope) و LCR متر انجام می‌شود.